20 sierpnia 2018
Gdybym żył 100 lat temu, ilość decyzji które pojąłbym w ciągu życia, ilość informacji które pochłonąłby mój umysł, byłyby mniej więcej tak duże jak w ciągu tygodnia życia w dzisiejszych czasach. Technologia umożliwia nam dłuższe życie, komunikację na odległość, dostęp do zasobów, które pozwalają nam poznawać i rozumieć świat. Jednocześnie współczesny, złożony styl życia niesie ze sobą spore wyzwania. Do ogromu informacji i mnogości decyzji, dochodzi presja posiadania i konsumpcji. Żeby być, musisz mieć – krzyczą reklamy i sprzedawcy. Żeby mieć musisz pracować, więcej, efektywniej, sprytniej. Jak często znajdujesz czas na zadanie sobie pytania o to gdzie są twoje granice? Nie te fizyczne, te całkiem wyraźnie dają o sobie znać gdy do nich docierasz. Chodzi o te psychiczne. Coraz więcej ludzi cierpi na przewlekły stres. Nerwice, depresje i wypalenie zawodowe coraz częściej stają się częścią naszego życiowego doświadczenia. Powoli staje się jasne, że umiejętność zarządzania swoim umysłem a w szczególności umiejętność panowania nad stresem, stają się konieczną kompetencją nie tylko dla wybranych managerów i przedsiębiorców, którym firmy fundują drogie szkolenia, ale dla nas wszystkich - dla przeciętnych ludzi, którzy żyją w świcie nieustannej zmiany, codziennie przerzucają przed swoje umysły gigabajty danych, dają odpór setkom kuszącym i próbującym wpłynąć na nas reklamom i przekazom marketingowym, podejmują dziesiątki decyzji w krótkim czasie. System edukacji wyraźnie nie nadąża za tymi potrzebami i nie uczy nas tego jak radzić sobie z napięciem i stresem. Od kiedy pamiętam byłem osobą podatną na stres, łatwo wpadałem w spiralę negatywnych myśli i przejmowałem się przyszłością albo rozpamiętywałem przeszłość. Ani szkoła ani studia nie przygotowały mnie do radzenia sobie z tym aspektem życia. Przyszedł jednak taki moment, w którym musiałem nabrać umiejętności radzenia sobie ze swoim umysłem i swoimi tendencjami do stresowania się. Inaczej nie dałbym sobie rady. To jest możliwe, tego da się nauczyć i doskonalić się
27 sierpnia 2019
Zdobywanie nowej umiejętności wymaga określonego sposobu lub systemu, który będzie wspierał Cię w uczeniu się i rozwijaniu nowej kompetencji. Podobnie jest z uczeniem się i trenowaniem w obszarze redukcji i panowania nad stresem. Ta umiejętność, jak każda inna wymaga pewnych podstaw, które dadzą Ci dostęp do najważniejszych czynników, które wpływają na to jak doświadczasz i jak radzisz sobie ze stresem. Gdy opanujesz już to co najważniejsze, będziesz w stanie wejść na poziom, dzięki któremu zaczniesz wpływać na swoje otoczenie, czyli to jak żyjesz, czym się otaczasz, jakie budujesz relacje z ludźmi itp. W tym cyklu artykułów opisuję trzy filary, które w mojej podróży do wolności od stresu okazały się niezbędne i wciąż staram się je doskonalić. To właśnie o te umiejętności oparłem większość z kursów, które prowadzę. Filar 1 – UWAŻNOŚĆ Hasło uważność lub mindfulless, robi ostatnio dużą karierę. W Internecie można odszukać wiele definicji tego zjawiska. Ja pod tym hasłem mieszczę zestaw określonych jakości lub może lepiej byłoby powiedzieć zdolności ludzkiego umysłu. Po pierwsze, uważność to zdolność koncentracji umysłu na tym na czym chcesz aby się koncentrował. Z pojęciem koncentracji uważność jest chyba kojarzona najczęściej. Chodzi o to, że jeżeli chcesz aby Twój umysł pozostawał w ciągłym kontakcie np. z oddechem, obrazem albo zachodem słońca, to właśnie tak się dzieje. Skoncentrowany umysł nie skacze, nie rozprasza się i nie myśli o tym o czym jego posiadacz nie chce w tej chwili myśleć. Chcesz podziwiać zachód słońca to go podziwiasz. Przez 3, może 5 a nawet 15 minut, bez myślenia w tym czasie o debecie na koncie, problemach w związku czy tym jak potraktował Cię wczoraj szef. Koncentracja to jednak nie wszystko. Tym co ponadto składa się na uważność jest refleksja. Skoncentrowany umysł po pewnym czasie staje się znacznie bardziej spokojny. Jest jak światło lasera w porównaniu do rozproszonego światła

Mindfulness na stres

warsztaty redukcji stresu oparte o uważność
i techniki poznawcze. Start 30.09.2019

 

W trakcie cyklu 5 warsztatów poznasz i przećwiczysz strategie pomagające ograniczać stres, którego doświadczamy w kontakcie z codziennie bombardującymi nas na nowo bodźcami. Poznasz metody prowadzące do bardziej świadomego i spokojnego życia w dzisiejszym szybkim i pełnym zmian świecie. Kurs jest przeznaczony dla wszystkich osób zainteresowanych tym jak rozwijać uważność, samorozwojem, technikami redukcji stresu i rozwojem konstruktywnego myślenia na bazie technik coachingowych. Osiągnij większy spokój i dołącz do stresoodpornych...

 

Kiedy: Poniedziałki, godziny 18:00 - 21:00, start 30.09.2019

Gdzie: IPRI, ul. Powroźnicza 6/2, Kraków

Terminy: 30.09, 07.10, 14.10, 21.10, 28.10.2019r.

Najbliższe warsztaty

Zacznij już dziś

Poczytaj

mindfulness

Więcej informacji...

Pobierz nagranie

mniej stresu - więcej spokoju

Mindfulness na stres, kursy i coaching przynoszące spokój

Ćwicz spokój i mindfulness z poniższym nagraniem. Dzięki tym ćwiczeniom wyciszysz się i rozwiniesz uważność siebie, która poprowadzi Cię do lepszego zrozumienia źródeł stresu i sposobów radzenia sobie z nim.

Klikając w przycisk "pobierz nagranie" możesz pobrać plik audio (mp3) aby słuchać w dowolnej chwili. 

 

 

 

Copyright zredukujstres.pl, Blue way up Patryk Lange, Grodzka 42/1, 31-044 Kraków
NIP 6612005665, REGON 123031293
tel. +48 601 959 519, info/@/ zredukujstres.pl

polityka prywatności

 

Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
Fundacja Przestrzeń Rozwoju

współpraca

Zredukujstres na Facebook