mniej stresu - więcej spokoju

Mindfulness na stres 

Warsztaty redukcji stresu oparte o Uważność (Mindfulness) i techniki poznawcze. Start 30.09.2019.
Organizacja: IPRI oraz Fundacja Przestrzeń Rozwoju

 

W trakcie cyklu 5 warsztatów poznasz i przećwiczysz strategie pomagające radzić sobie zarówno z istniejącymi już symptomami stresu, jak i z codziennie bombardującymi nas na nowo bodźcami. Poznasz metody prowadzące do bardziej świadomego i spokojnego życia w dzisiejszym szybkim i pełnym zmian świecie.

Kurs jest przeznaczony dla wszystkich osób zainteresowanych samorozwojem, technikami uważności, rozwojem konstruktywnego myślenia na bazie technik coachingowych.

 

Stres, który często doświadczamy w pracy lub w życiu osobistym, może być związany ze stratą albo z inną sytuacją, kiedy doświadczamy braku kontroli. Czasem przyjmuje postać niewielkiego, ale stałego napięcia, którego nie jesteśmy do końca świadomi, a którego niekorzystne efekty mogą dać znać o sobie dopiero po latach.

 

Uważność (Mindfulness) to umiejętność koncentracji i wyciszenia umysłu. To sztuka bycia obecnym z tym wszystkim, czego doświadczamy: emocjami, myślami, sygnałami z ciała i naszego otoczenia, oraz wszystkim, co składa się na doświadczenie życia. Ponadto z podejścia Mindfulness wynika głębsza refleksja. Skoncentrowany umysł po pewnym czasie staje się znacznie bardziej spokojny. Jest jak światło lasera w porównaniu do rozproszonego światła zwykłej żarówki. Skoncentrowane światło świeci dalej i pozwala dostrzegać znacznie więcej szczegółów. Ponieważ uważny umysł jest nieco bardziej cichy, chętniej myśli refleksyjnie na temat siebie i życiowej sytuacji. Dzięki temu zaczynamy lepiej rozumieć swoje życie i podejmować trafniejsze decyzje.

Taka jakość bycia pozwala bardziej obiektywnie oceniać sytuację i reagować w adekwatny do niej sposób. Rozwijasz także umiejętność łagodnej, ciepłej, życzliwej akceptacji każdego momentu swojego życia, otoczenia i relacji z innymi ludźmi. Poprzez ćwiczenie mindfulness uczysz się otwartości na sytuacje, w których się znajdujesz.

 

Konstruktywne myślenie to taki rodzaj myślenia, którego efektem są pozytywne emocje i rezultaty. Gdy myślisz w ten sposób, zasadniczo zwiększasz swoją zdolność do tworzenia czegoś nowego, wartościowego i konkretnego w miejsce odtwarzania starych schematów prowadzących do napięcia i stresu. Sposobem na poznawanie, rozwijanie i ćwiczenie tego typu myślenia jest coaching. Efektami pracy tą metodą jest wyższa samoświadomość i dostrzeganie dokonywanych wyborów. Dzięki coachingowi ludzie znajdują własne nowe rozwiązania, rozwijają umiejętności, oraz zmieniają nastawienie i zachowanie.

 

Korzyści dla uczestników:

  • poznasz źródła stresu, a przede wszystkim sposoby na radzenie sobie z nim
  • poznasz i nauczysz się stosować praktyki prowadzące do rozwijania praktycznej Uważności (Mindfulness)
  • zdobędziesz nową wiedzę w zakresie konstruktywnych sposobów myślenia prowadzących do redukcji stresu i kreatywnego działania
  • będziesz miał(a) okazję uczyć się, korzystając z doświadczenia innych osób.

 

Warsztaty skierowane są do:

  • osób, które chcą nauczyć się skutecznie radzić sobie z napięciem i stresem

  • osób, które chcą poprawić swój codzienny komfort funkcjonowania oraz zwiększyć swoją osobistą i zawodową skuteczność

  • liderów, kierowników i menedżerów w firmach i organizacjach, oraz innych osób narażonych na pracę pod presją czasu

  • każdego kto chce rozwijać uważność/mindfulness oraz konstruktywne sposoby myślenia jako narzędzia prowadzące do większego zadowolenia z życia.

 

Opinie Uczestników:

 

"Bardzo fajne wprowadzenie do szerszej pracy ze sobą i z stresem. Dobry początek do zmian w higienie życia i pracy. Bardzo dziękuję za wsparcie przy zdobywaniu wiedzy o sobie!"

 

"Dzięki wielkie. Znam już drogę, nie wiem, kiedy dotrę do celu, ale wiem, którędy iść. :)"

 

"Bardzo podobał mi się sposób prowadzenia zajęć. Przyjazna atmosfera, bardzo ciepła. Bezpieczne warunki. Połączenie twardych informacji z emocjami. Było mi bardzo przyjemnie! (...)"

 

PROGRAM

  • Podstawy konstruktywnego myślenia.
  • Połączenie między myśleniem a emocjami i fizjologią człowiek.
  • 5 zasad zdrowego myślenia redukującego stres.
  • Idea uważności (mindfulness) i techniki rozwijania jej.
  • Praktyka uważności.
  • Praca z emocjami.
  • 6 podstawowych emocji i ich funkcje.
  • Jak korzystać z potencjału który niosą ze sobą emocje.
  • Jak wykorzystać emocje jako podstawę do konstruktywnego myślenia.
  • Techniki życzliwej refleksji i rozwijanie sztuki obecności z każdym rodzajem doświadczenia.
  • Trening konstruktywnego myślenia z uwzględnieniem pełnego doświadczenia siebie za pomocą modelu SFERA czyli sytuacja, fizjologia, emocje, racjonalna reakcja i analiza myślowa.
  • Uważna zmiana, czyli jak uważnie, życzliwie i skutecznie wprowadzać zmiany w swoim życiu.

 

INFORMACJE

Czas trwania: 15 godzin.

Prowadzący: Patryk Lange - certyfikowany coach z akredytacją IC, trener mindfulness, mentor.

Terminy: 30.09, 07.10, 14.10, 21.10, 28.10.2019r.

Godziny: 18:00-21:00

Miejsce: ul. Powroźnicza 6/2

Koszt: 550 zł brutto za wszystkie spotkania(w tym materiały, kawa, herbata, zaświadczenie)

 

ZAPISY

Przejdź na stronę organizatora i zapisz się na warsztaty.

IPRI 

Przestrzeń Rozwoju 

Jak radzić sobie ze stresem, jak pokonać stres, jak się nie stresować, jak rozwijać uważność (mindfulness).

 

 

 

Copyright zredukujstres.pl, Blue way up Patryk Lange, Grodzka 42/1, 31-044 Kraków
NIP 6612005665, REGON 123031293
tel. +48 601 959 519, info/@/ zredukujstres.pl

polityka prywatności

 

Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
Fundacja Przestrzeń Rozwoju

współpraca

Zredukujstres na Facebook